Skip to content

Αρθρογραφία

Εξασφάλιση Εμπορικών Απαιτήσεων Εταιρειών & Επιχειρήσεων

Βασική, ζωτική και καθημερινή έγνοια εταιρειών και επιχειρήσεων είναι η μέριμνα για την εξασφάλιση των απαιτήσεών τους έναντι των πελατών τους.

Πως διασφαλίζουμε ότι η “καρτέλα” του πελάτη μας στο τέλος της ημέρας τελικά θα εξυπηρετείται κανονικά;

Υπάρχουν επιπλέον τρόποι να εξασφαλιστεί σήμερα μια εταιρεία εκτός από τους συνηθισμένους;

Είναι δυνατόν να βρεθεί η “χρυσή τομή”, το “fine-tune” ανάμεσα στην εξασφάλιση από τη μια και τη διατήρηση της καλής σχέσης με τους πελάτες, από την άλλη;

Η πίστωση, μέσα στα λογικά εμπορικά πλαίσια χρόνου και ύψους, είναι αναγκαία και αποτελεί τον συνήθη τρόπο συναλλαγών από την αρχή του Εμπορίου. Αποτελεί, ωστόσο, αναμφισβήτητη στρέβλωση όταν μια εταιρεία ή επιχείρηση μετατρέπεται ουσιαστικά σε χρηματοδότη του πελατολογίου της, υποκαθιστώντας στην πράξη τον τραπεζικό τομέα. 

Ακριβώς επειδή κατανοούμε ότι κάθε εταιρεία και επιχείρηση έχει εξατομικευμένες ανάγκες, παραθέτουμε μια σειρά από άρθρα τα οποία καλύπτουν όλο το φάσμα των εμπορικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και για κάθε στάδιο της απαίτησης.

ΕΜΠΡΑΓΜΑΤΗ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ (ΜΕΡΟΣ Ι – ΕΝΕΧΥΡΟ)
ΕΜΠΡΑΓΜΑΤΗ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ (ΜΕΡΟΣ ΙΙ – ΥΠΟΘΗΚΗ)
ΕΝΟΧΙΚΗ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ: ΕΚΧΩΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΔΟΧΗ ΧΡΕΟΥΣ
ΕΝΟΧΙΚΗ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ: ΕΓΓΥΗΣΗ
ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ: FACTORING ΚΑΙ FORFAITING
ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ: ΚΑΤΑΠΙΣΤΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΚΥΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΙΝΗΤΟΥ
ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ: ΕΓΓΥΗΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Προφανώς δεν είναι όλα κατάλληλα για όλους. Άλλες ανάγκες έχει, λόγου χάρη, μια επιχείρηση λιανικής με εκατοντάδες μικρές απαιτήσεις και άλλες μια μεταποιητική επιχείρηση με ολιγάριθμες μεν αλλά υψηλές. Άλλη αντιμετώπιση απέναντι στους πελάτες – οφειλέτες πρέπει να έχει μια εταιρεία παροχής υπηρεσιών πχ και άλλη μια βιομηχανική ή εισαγωγική επιχείρηση.

Και το βασικότερο: άλλη πολιτική πρέπει να έχει μια εταιρεία και επιχείρηση στην αρχή μιας συνεργασίας και άλλη όταν ήδη υπάρχουν σωρευμένες οφειλές και επείγει η αναζήτησή τους. Βασικό ζητούμενο είναι να αποφευχθεί ο χαρακτηρισμός της απαίτησης ως επισφαλούς, με αποτέλεσμα την εκχώρηση ή την διαγραφή της.

Μια θεμελιώδης αρχή του γραφείου μας είναι η ρήση του Ιπποκράτη «κάλλιο προλαμβάνειν παρά θεραπεύειν». Έχοντας αυτό πάντα στο μυαλό μας συμβουλεύουμε τους εντολείς μας και κάτω από αυτό το πρίσμα προτείνουμε εξειδικευμένες και προσωποποιημένες λύσεις.

Το Δικηγορικό μας Γραφείο, για περισσότερα από 15 χρόνια εξειδικεύεται στο Εταιρικό και Εμπορικό Δίκαιο. Επικοινωνήστε μαζί μας για να σας συμβουλεύσουμε και να σχεδιάσουμε μαζί την πολιτική εξασφάλισης των απαιτήσεών σας.